תזונה נבונה

כבר בילדות מלמדים אותנו מה לאהוב ומה לא, מה נכון לנו ומה לא, מה טעים לנו ומה בריא לנו.
מלמדים אותנו שאם אנחנו רוצים שיהיה לנו סידן בגוף, אנחנו חייבים לאכול מוצרי חלב. 
אם אנחנו רוצים חלבון אנחנו חייבים לאכול בשר, מלמדים אותנו שאסור להשאיר אוכל בצלחת והרגלים רבים נוספים.
כמו כן, מלמדים אותנו לא לנצל את כל הטוב שבטבע ומכניסים לנו לראש שאנחנו חייבים לאכול גם אם אנחנו לא רעבים בכלל…

למה לא לימדו אותנו על כל הטוב הקיים בפירות וירקות ובטבע בכלל?
למה לא לימדו אותנו שכל מה שהגוף שלנו צריך יכול להגיע גם משם?
למה לא לימדו אותנו שאנחנו לא אמורים להמשיך לאכול אם הגוף שלנו מאותת כי שבע?
למה גורמים לנו לחיות פחות בריא, מעודדים ומייצרים בשקט בשקט בעיות עודף משקל?

כל פעם שניפגש כאן, נדבר על הנושא מכיוון אחר, וכמו כן נדבר על אכילה נכונה, על הקשר שבין רגש לאוכל ועוד…
היום נתמקד בפירות והירקות, ואתם תופתעו לגלות שהם הרבה מעבר למה שאתם מכירים ויודעים עד היום.

קצת על ירקות
קודם כל אתייחס לצבעים, החומר אשר צובע את הירקות נקרא פיטוכימיקל והוא נמצא בכל חלקי הצמח.
מעבר לצבעו המדהים, הפיטוכימיקלים הם גם אנטיאוקסידנטים מאוד חזקים, אשר מנקים את הגוף מרעלים ומשפיעים לטובה על תהליכים דלקתיים הקורים בגוף .

בנוסף…

• פחמימות בכמות נמוכה
• מינרלים, ויטמינים וסיבים
• אחוז שומן נמוך
• ערך תזונתי גבוה
• שפע של אנטי-אוקסידנטים
• מחקרים גילו שאכילה סדירה של ירקות יכולה להוריד משמעותית את הסיכוי לחלות בסרטן
• תזונה עשירה בירקות מאזנת לחץ דם בזכות שפע האשלגן
• מונעים מחלות לב וכלי דם

משפחת המצליבים: כרוב, כרובית, צנון, לפת, חרדל, ברוקולי, גרגר הנחלים ואורוגולה

    • בריאים ביותר טריים ולא מבושלים
    • מכילים סולפוראפן שהוא חומר נוגד סרטן
    • מצמצמים תחלואה בסרטני שד , שלפוחית השתן צוואר הרחם ,מעי, ריאות וכבד

משפחת השומיים: שום , בצל , בצל ירוק , כרישה ועירית .

    • מאזנים רמות סוכר בדם
    • מסייעים להפחתת לחץ דם
    • מאטים צמיחה של וירוסים בגוף

עלים ירוקים – תרד סלרי פטרוזיליה כוסברה שמיר ועוד…

  • מכילים שפע מינרלים : ברזל סידן אשלגן ועוד
  • עשירים בכלורופיל העוזר לטיהור הדם
  • מכילים ויטמין K  החשוב מאוד לקרישת הדם
  • עשירים בסיבים תזונתיים

קצת על פירות

  • אינדקס גליקמי נמוך
  • המון סיבים – למשל, באגס אחד יש 10 גרם סיבים תזונתיים המהווים בערך 40% מהצריכה היומית המומלצת!
  • עוזרים מאד בתהליך ניקוי רעלים, במיוחד פירות הדר-המנקים את הרקמות העמוקות
  • מכילים פוליפנולים- הנותנים לפירות את צבעם ואת הכוח והיכולת להגן עלינו מפני מחלות לב וסרטן .
  • ניפוץ מיתוס – פירות הם לא קינוח, אלא ארוחה בפני עצמה. לכן לא מומלץ לאכול פירות לאחר ארוחה גדולה בכדי להימנע מתסיסתם בקיבה .

אחרי שנתתי לכם טעימה קטנה מיתרונותיהם של הפירות והירקות,
נותר לי רק להזמין אתכם לנסות לשלב אותם בתזונה היומית שלכם- מומלץ לשלב ירקות בכל ארוחה ולאכול לפחות 3 פירות ביום.